ERIC SURÍS DIRIGIRÀ DIUMENGE L’ÚLTIM PARTIT AL CLUB

Fotografies: L’Esportiu i Agustí Prats

Després de 8 temporades al club, Eric Surís dirigirà aquest diumenge el seu últim partit al club. El partit es disputarà a les 17:30 contra el Physic C.B. Igualada, tancant una temporada perfecte pel Multiópticas C.B. Salt, aconseguint la permanència al febrer i disputant grans partits contra els equips més potents de la competició. La decisió, presa pel tècnic en les darreres setmanes, esperem que sigui un punt i coma a un cicle d’èxits tant a nivell particular de l’equip, com a nivell de club.

La primera temporada de Surís (2008-2009) va ser dirigint un Júnior Interterritorial, que va acabar en una notable 3a posició jugant a un bon nivell de bàsquet. Aquest fet no va passar desapercebut per Josep Muntané, llavors director tècnic, que li va oferir portar el primer equip masculí, disputant la Copa Catalunya.

La següent temporada (2009-2010) no va ser com s’esperava i el Sènior A Masculí queda penúltim de la categoria, cosa que comportava el descens directe a 1a Catalana. Malgrat aquest fet, el club li manté la confiança i es renova l’equip gairebé per complet. Amb aquest comença el nivell de bàsquet desitjat pel tècnic i signa un any perfecte a la categoria. Primer classificat de la lliga regular i ascens directe de nou a Copa Catalunya.

L’ascens no va ser fruit d’un dia, i durant la temporada 2011-2012 aconsegueix un fet històric. Es segella la 3a plaça que donava dret a la disputa de les fases d’ascens a Lliga EBA, les primeres del club en la seva història. Aquestes es juguen contra els Lluïsos de Gràcia, que va aprofitar el factor camp per emportar-se l’eliminatòria.

Els jugadors i el tècnic no van defallir, i en la següent temporada (2012-2013) aconsegueixen 21 victòries a Copa Catalunya, rècord a la categoria, i també accedeixen a les fases d’ascens aquesta vegada com a quarts classificats. L’eliminatòria es juga contra el C.B. Pardinyes La Flor de Vimbodi i, seguint el guió de la temporada anterior, es guanya l’anada a casa, però es perd la tornada a Lleida.

I com que a la tercera va a la vençuda, el Sènior A Masculí va començar la temporada (2013-2014) amb ganes d’aconseguir el preuat ascens. Tot i les lesions que van afectar l’equip aquella temporada, millor classificació de la història al club, segons. Aquesta vegada sí, van disputar l’eliminatòria prèvia contra el Grup Barna i van passar a les semifinals. Aquestes es disputarien contra el BC Martorell Solvin, teòrics favorits. Abans de disputar la tornada d’aquest partit, però, ja s’havia aconseguit l’ascens esportiu a la Lliga EBA degut a una ampliació de la categoria que donava accés als 4 semifinalistes. El Salt, però, no en va tenir prou i va superar l’eliminatòria classificant-se per la final. La temporada acabava amb el subcampionat després de perdre la final contra l’Andorra B però amb la sensació d’haver aconseguit una fita història, portar un club petit a una gran categoria.

La primera temporada a EBA (2014-2015) no és senzilla, l’adaptació es fa difícil i s’encaixen 7 derrotes consecutives que fan témer el pitjor. Tot i això, l’equip es refà i aconsegueixen la permanència in extremis a l’última jornada a domicili. L’embranzida d’aquest final porta a que aquesta temporada s’hagi assolit un bon nivell de joc a la categoria, i que aquest hagi tingut el reconeixement de poder estar entre els 10 millors de Lliga EBA i aconseguir així la permanència al febrer. Una nova gesta històrica pel club, que l’any que ve té la intenció de jugar la tercera temporada consecutiva a Lliga EBA ja, però, sense Eric Surís a la banqueta.

Des del Club volem agrair al tècnic tota la feina feta durant aquestes 8 temporades. Ha portat el club a la màxima categoria estatal representada a Girona actualment, fent que el pavelló rugeixi de valent en els partits més importants, però que congregui també molta gent en els altres partits. Hem desplaçat moltes persones en els partits més importants també a domicili, cosa que tampoc s’havia aconseguit mai. En definitiva, la constància, rigor i seriositat en el treball diari et poden portar lluny, i són uns valors que esperem mantenir en els futurs anys del club. Esperem que el futur tant personal com professional et somrigui allà on vagis.

De la resta del cos tècnic, format per Raúl Maqueda, Xevi Oliveras, Joel Rodríguez i Bernat Vivolas; només hi ha confirmada la no continuïtat d’aquest darrer, que acumula 6 temporades a l’equip.

BF9G8715

Equip i afició celebrant l’ascens a EBA la temporada 2013/2014. Fotografia: Agustí Prats